Legitymacja szkolna wydana jest uczniowi na początku roku szkolnego w klasie pierwszej.
W przypadku utraty lub zniszczenia legitymacji szkolnej należy złożyć w sekretariacie szkoły podanie o wydanie duplikatu legitymacji.
Uczennice i uczniowie wszystkich typów szkół w Zespole Szkół Technicznych Centrum Kształcenia Zawodowego im. Macieja Rataja w Rusocinie mogą ubiegać się o mLegitymację szkolną, która dostępna jest w aplikacji mObywatel.
Szczegóły dotyczące pozyskania i anulowania mLegitymacji znajdują się w "Regulaminie mLegitymacji".
Dostęp do aplikacji uzyskuje się po złożeniu w sekretariacie szkoły "Wniosku o wydanie mLegitymacji" oraz przesłaniu na adres e-mail sekretariatu szkoły wersji elektronicznej zdjęcia legitymacyjnego.
W przypadku konieczności anulowania mLegitymacji należy złożyć w sekretariacie szkoły "Wniosek o anulowanie mLegitymacji".
Wypełniony i podpisany przez pełnoletnią/-ego uczennicę/ucznia lub rodzica/opiekuna prawnego niepełnoletniej/-ego uczennicy/ucznia wniosek wraz z załącznikami wskazanymi w regulaminie należy składać w sekretariacie szkoły.